15. Tiimin kulttuuri

Päivän öljy: Transformation.

"Kuinka ihanaa, ettei kenenkään tarvitse odottaa hetkeäkään, jotta voisi alkaa parantaa maailmaa!"

Kulttuuri

Miten inspiroivaa onkaan, kun matkan varrella oppii uutta ja ymmärtää vielä sisällyttää opitun omaan toimintaansa. Ja arvaa mitä, kaikkein inspiroivinta on kulkea muutoskykyisen liiderin rinnalla! Sen verran, kun annat itsellesi mahdollisuuden muuttua, annat sen saman mahdollisuuden myös muille. Upea esimerkki kaikille seuraajillesi. Näytät, mikä on mahdollista. Johtajan asemaa ei kannata pelästyä. Jokainen meistä on johtaja jo syntyessään, koska jokainen johdamme itseämme. Johtajan paikka otetaan. 

Se ei tule tasosaavutuksilla eikä se tule sen mukaan, kuinka monta ihmistä on organisaatiossa. Young Livingissä johtajan paikka tarjotaan jokaiselle silloin, kun tiimiin tulee ensimmäinen jäsen. Johtaja toimii esimerkkinä toisille ja näyttää, mikä on mahdollista. 

Tiimin kulttuuri ei synny tyhjästä, vaan johtaja luo sen organisaationsa kanssa.

Sä et rakenna liiketoimintaa. Rakennat ihmisiä ja ihmiset rakentaa liiketoiminnan - Zig Ziglar

Johtajana oleminen

    Johtajuus on muiden kasvattamista 

    • Rekisteröidessäsi ensimmäisen jäsenesi sinusta tulee johtaja! Mitä johtajuus tarkoittaa? Otat vastuun heidän opastamisestaan hyvinvoinnin tiellä ja opetat heille kaiken tietämäsi. Sitten saat ensimmäisen jäsenen, joka on kiinnostunut liiketoiminnasta. Arvaa mitä? Sinun kannattaa johdattaa myös heitä eteenpäin liiketoiminnan saralla. Toistettavuus on avain tässä liiketoiminnassa. Opeta jäsenillesi, tekivät he liiketoimintaa tai eivät, pieninkin tietämäsi asia, onnistumiset ja epäonnistumiset.

    Ole kannustaja! 

    • Kannusta tiimiäsi! Kulje heidän rinnallaan koko matkan ajan. Auta heitä suunnittelemaan ja pitämään ensimmäinen hyvinvointi-iltansa. Mikään ei ole innostavampaa kuin nähdä tiimiläisten saavuttavan tavoitteitansa niin hyvinvoinnin polulla kuin liiketoiminnassakin. Kun yksi kasvaa, kaikki kasvavat.

    Rakenna suhde tiimiisi 

    • Pidä liiketoimintapalavereja ja tiimitapaamisia. Ja työskennelkää YHDESSÄ tapahtumia suunnitellessanne. Pahinta, mitä voit tehdä, on luoda ilmapiiri, jossa on kilpailua toinen toisiaan vastaan. Kun luot hyvän hengen porukkaasi, siitä tulee kaunis alusta jokaisen ponnistaa eteenpäin. Ihmiset näkevät sinun tekevän mukavia asioita ja haluavat osallistua.

    • Aina ei kaikki mene nappiin. Silloin johtajat katsovat peiliin eivätkä osoittele muita ihmisiä, eivät edes silloin, kun ovat itse tai joku toinen on tehnyt virheen. Jos organisaatiossa tulee erimielisyyksiä, niistä puhutaan suoraan asiaan liittyvien ihmisten välillä eikä asioita lähdetä puimaan ympäriinsä. Toimitaan asiallisesti ja fiksusti toinen toisiamme kohtaan.

    Luottamus 

    • Älä puhu pahaa organisaatiosi jäsenistä. Vaikka joku tekisi jotain, josta et pidä, älä nosta sitä esille. Kaikkien ei tarvitse aina olla samaa mieltä. Jos sinulla on jotain valitettavaa, valita ylälinjallesi. Ei koskaan alalinjalle tai serkuille. Ja onko välttämätöntä edes valittaa? Olisiko rakentavan vastauksen löytäminen parempi reitti? Et halua luoda negatiivista ilmapiiriä organisaatioosi. Jos sinun ja jonkun toisen välillä on jännitteitä, keskustelkaa niistä. Muiden kanssa puhuminen tuo sinulle vain lisää ongelmia. Tämä on SINUN liiketoimintasi.

    • Anna ihmisten organisaatiossasi työskennellä juuri niin kuin haluavat. Se ei välttämättä ole tapa, jolla sinä työskentelisit, muttei se tarkoita, että se olisi väärä! Päinvastoin kannusta heitä tekemään asioita heille parhaiten sopivalla tavalla. Muistathan persoonallisuustestin? Me voimme johtaa liiketoimintaamme oman värimme mukaan eikä se välttämättä ole sama, kuin muilla. Muista, että tämä on sinun liiketoimintasi, joten toimi juuri haluamallasi tavalla. Toimitaan kaikessa kuitenkin aina Young Livingin sääntöjen mukaisesti.

    Johtajan ominaisuuksia

    Vakuuttuminen 

    • Rakasta sitä, mitä teet. Jos et seiso 100 %:sti puheittesi takana, ihmiset eivät vakuutu. Usko omaan tekemiseen antaa merkityksellisyyden kaikelle.

    • Työskentelyssäsi ei ole intohimoa, jos teet tätä vain palkkion toivossa. Passiivinen tulo ei tule aloituspakkausten myynnistä, vaan se rakentuu LR -tilausten ja liiketoimintaan innostuvien jäsenten vahvasta pohjasta.

    Tarkoitus 

    • Tarkoitus on eri asia kuin syy. David A Richin kirjassa "contageous selling" on lause "Jos voisin tehdä mitä tahansa maailmassa saadakseni rahaa, se olisi_________________". Jos kirjoitat tuohon kohtaan sen, mitä juuri nyt teet, silloin sinulla on tarkoitus. Jos sinulla ei ole tarkoitusta etkä ole onnellinen siinä, mitä teet, sinun on etsittävä jotain muuta.

    Nöyryys 

    • Jos haluat olla todellinen johtaja ja luoda syvän yhteyden organisaatiossasi oleviin ihmisiin, on sinun kohdattava nöyryys. Nöyryys ei tarkoita huonoa itsetuntoa. Se tarkoittaa tietoisuutta omista vahvuuksistasi ja heikkouksistasi. 

    • Palvelet innolla ihmisiä, jotka haluavat apuasi. Palvelet ja myyt tuotteita. Myymäsi hyvinvointi ja Young Livingin tuotteet tulevat helpottamaan ihmisten elämää. Näytä, mitä tuotteet voivat tuoda ja anna niiden tehdä työ. Ihmiset tulevat tekemään päätöksen itsenäisesti. #vinkki kerrosta Abundancea ja Humilityä päivittäin.

    Tunne rajasi 

    Kerro aina asiakkaille totuus kyvyistäsi. Jos he kysyvät jotain etkä tiedä vastausta, sano ettet tiedä. Älä koskaan valehtele tai anna ymmärtää itsestäsi jotain muuta kuin mitä olet. Epärehellisyys tulee aina ilmi eikä se koskaan pääty parhain päin. Ihmiset voivat harmistua, kun et osaakaan ratkaista heidän ongelmaansa sillä sekunnilla, mutta sinun on kerrottava totuus: "En tiedä, mutta etsin jonkun, joka osaa vastata kysymykseesi ja palaan asiaan". Näytä heille vajavuutesi, jotta he ymmärtävät, ettei heidänkään tarvitse tietää kaikkea.

    Saatat olla oikeassa - Tämä ominaisuus on samantyyppinen kuin nöyryys. Sano oikeassa kohdassa 'saatat olla oikeassa', silloin et tyrmää vastapuolen sen hetkistä totuutta tai mielipidettä, vaan olet muodostamassa rakentavaa keskustelua. Käytä tätä lausetta vai silloin, kun se oikeasti voi olla totta. Jos yrität saada keskustelukumppania puolellesi, nämä kolme sanaa voivat pienentää näkemyseroa. Jos hän on oikeasti oikeassa, tämä toteamus auttaa rakentamaan siltaa välillenne. Jos suhteessa on yhtään jännitettä, tämä toteamus pehmentää sitä.

    Kuuntele - Kuuntele ja kysy kysymyksiä. Kysy toisen ihmisen mielipidettä. Kutsu hänet osalliseksi vuoropuheluun. Ei ainoastaan myyntipuhetta, vaan kuuntele ja keskustele. Silloin sinulla on mahdollisuus muuttaa toisen ihmisen elämä paremmaksi.

    Ketä liideriä sinä ihailet?

    Mitkä kolme asiaa hänessä on sellaista, jotka tahdot myös itsellesi?

    Minkälainen liideri sinä olet?

    Mitä tahdot seuraavaksi kehittää itsessäsi?

    Huomioiminen

    Yksi suurimmista ihmisen tarpeista on tulla kuulluksi ja nähdyksi. Eli huomioiduksi. Se on myös yksi tärkeimpiä johtajan tehtäviä; huomioida oman organisaation jäsenet.

    Ennen kuin menemme toisten huomiointiin, kaikki alkaa itsestä. Lue lisää....

    Persoonallisuudet

    Persoonallisuus määritellään kokoelmana ominaisuuksia, joita ihmisellä on. Ne ovat yhtä monimuotoisia ja mystisiä kuin kantajansakin. Onneksi tiede on antanut meille työkalut kategorioihin, joihin useimmat meistä osuvat.

    Nämä kategoriat antavat meille tietoa siitä, keitä me olemme ja keitä ihmiset ympärillämme ovat. Lue lisää...

    Liiketoiminnan rakentajat

    Johtaminen alkaa itsestä ja sen jälkeen se siirtyy muihin. Olet rakentanut ja oppinut liiketoiminnasta paljon tämän valmennuksen myötä. Nyt on aika myös käydä läpi, miten johdetaan muita liiketoiminnan rakentajia. Lue lisää...