Huomioiminen
Yksi suurimmista ihmisen tarpeista on tulla kuulluksi ja nähdyksi. Eli huomioiduksi. Se on myös yksi tärkeimpiä johtajan tehtäviä; huomioida oman organisaation jäsenet.
Ennen kuin menemme toisten huomiointiin, kaikki alkaa itsestä.
- Miten huomioit itsesi?
- Miten arvostat itseäsi?
Jos syyttävä sormi osoittaa omaa ylälinjaa kohti, ettei hän ole huomioinut sinua, neljä sormea osoittavat aina sinuun itseesi. Huomioitko sinä itseäsi silloinkin, kun koet, ettei sinua huomioida esim. ylälinjan tai ympärillä olevien Brand Partnereiden toimesta? Muut joko huomioivat tai eivät huomioi sinua, mutta joka tapauksessa pidä huoli siitä, että sinä huomioit itseäsi. Silloin olemassa on terve, toimiva huomiointi ja ymmärrät, milloin huomiointi kannattaa.
Huomiointi on arvostamista - niin yksittäisten ihmisten kuin koko organisaation arvostamista. Huomioiminen on niiden toimintojen, osallistumisten, saavutusten ja vahvuuksien huomioimista, jotka vievät eteenpäin heidän omaa liiketoimintaansa sekä yhteistä hyvää.
Mitä voisi huomioida?
- Toivottamalla uudet jäsenet tervetulleeksi!
- Sponsori omassa organisaatiossasi tekee jotakin ensimmäisen kerran.
- Ihmiset auttavat ryhmissä toisiaan.
- Pitää öljyillan.
- Menee faceen/instaan liveen
- Tekee kivan postauksen someen
- Saavuttaa uuden tason.
- Jakaa kuvia tapahtumista.
- Rekisteröi uuden jäsenen.
- Saavuttaa kuukausitavoitteensa
...ja paljon muuta!
Miten muuten voisi huomioida?
Esimerkiksi lähettämällä viestin/ääniviestin, kortin, näytteen, viemällä kahville, antamalla lahjakortin, onnittelemalla tai huomioimalla ryhmissä….