9. Esittely

Päivän öljy: Magnify Your Purpose,

"Elämän tarkoitus on paremman elämän takaaminen niille, jotka elävät meidän jälkeemme."

Edellisissä osioissa ollaan käsitelty miksi ja mitä kertoa Young Livingistä. Tässä osiossa käydään läpi MITEN ja MISSÄ.

MITEN?

Tämä on siinä mielessä mielenkiintoinen työ, että tästä ei oikeastaan oteta lomaa. Mietipä nyt, jos lenkkipolulla jutellessa joku kysyy, "Mitä käytät koirallesi ulkoilusuihkeena?" ja sinä vastaat: "En kerro, koska olen lomalla. Kerron kahden viikon päästä." Eihän tämä näin toimi :) ymmärsit varmaan pointin.

Myös se, miten puhua Young Livingin tuotteista, on hyvä ymmärtää jo heti alkumetreillä. Itse käytän mittarina sitä, että puheeni pysyy hyvinvointiviivan yläpuolella eikä puheeni paranna sairauksia/tauteja, vaan on elämän voimaa ja valoa antavaa. En ole lääkäri (enkä halua olla), vaan olen hyvinvoinnin opas, joka ohjaa ihmisiä ottamaan itse vastuun omasta elämästään ja hyvinvoinnistaan.

Ihmiset kysyvät erilaisia kysymyksiä ja he saavatkin kysyä. Minun tehtävänäni on vastata kysymyksiin niin, että

  • saamme nauttia tuotteista myös vuosia eteenpäin.
  • vastaukseni antaa valoa, hyvää oloa ja energiaa kuulijalle.
  • vastaukseni on sääntöjen mukainen.

Puhun usein hyvinvointiviivasta. Jos ihmettelet, mikä se on, niin kerron siitä tästä videolla:

Young Livingin tuotteista kertominen on ihanaa ja myös vapauttavaa, koska saan auttaa ihmisiä ottamaan itse vastuun omasta elämästään ja tiedon hankinnasta.

Oma vastuu ihmisille, koska....

  1. Voimaantuminen - kun emme yritä olla experttejä, tulemme voimaannuttamaan ihmiset etsimään itse tietoa ja kysymään kysymyksiä. Näin he ottavat itse vastuun elämästään ja hyvinvoinnistaan. Yksi suurimmista lahjoista, jonka voi ihmisille antaa, on ohjeistaa heitä etsimään itse tietoa.
  2. Vision eteenpäin vieminen - Young Livingin visio on viedä YL tuotteet jokaiseen kotiin. Puhumalla oikein varmistamme samalla, että tuotteet ovat myös jatkossa kauttamme ihmisten saatavilla.
  3. Eteeriset öljyt eivät ole lääkkeitä - sairaudet ja taudit ovat hyvin konstikkaita, koska niiden juurisyy voi olla mitä tahansa, kuten esimerkiksi ruokavalio tai elämäntyyli, haitalliset kemikaalit kodissa tai jopa ajatusmaailman toksisuus. Sen takia jätämme diagnosoinnin lääkäreille.
  4. Rehellisyys - tiedämme, että eteeriset öljyt ovat erinomainen tukipilari elimistön toiminnalle, mutta jos ohjeistamme diagnosoimalla, altistamme itsemme myös vastuunkantajiksi. Jotkut öljyt toimivat toisille ja toiset puolestaan toisille. Sen takia suosittelen aina esittämään asiat oman kokemuksen kautta. Aina hyvä keino on esittää kysymys "minkä luulet olevan paras ratkaisu sinulle?"
  5. Kun puhumme eteerisistä öljyistä tunnelman luojina, tunnemyrskyjen tasapainottajana, kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin avaintuotteina, porttina Young Livingin maailmaan sekä helpotuksen tuojina arkeen, olemme turvallisella alueella. Ja tärkein: anna öljyjen puhua puolestaan. Ne varmasti vaikuttavat ystävääsi kuten ovat vaikuttaneet sinuun ja minuun.

Itse käytän esittelyssä 'Tunnelmallinen koti ja yhdessä tekemisen ilo' -esitystä. Esitys on erinomainen mahdollisuus tuoda esille Young Livingistä pääasiat ja rakentaa omat kokemukset ja tarinat sen ympärille sekä yhdistyä kuuntelijan kanssa. Löydät esityksen 'Tulostettavista lomakkeista'.

Sinun ei todellakaan tarvitse muistaa ulkoa esimerkiksi sitä, mitä luonnollisia kemiallisia ainesosia eteerisissä öljyissä on tai mitä eri öljyjä öljysekoitukset sisältävät. Tärkeää on, että vastaat Young Livingistä kiinnostuneen toiveisiin ja tarjoat hänelle vaihtoehtoja Young Livingin tuotevalikoimasta. Muistathan aina, että ihmiset eivät muista, mitä olet puhunut, vaan he muistavat, minkä tunteen olet heissä herättänyt. Samaistuminen. Tarinat. Tästä olemme puhuneet aikaisemminkin. Faktat kertovat, mutta tarinat myyvät.

Virtuaalitoimisto ----> Brand Partnereiden tietolähteet -----> 'Juridiset asiakirjat & koulutukset' -kohdasta saat paljon lisätietoa tuotekokemusten kertomisesta.


MISSÄ?

Young Livingin liiketoimintaa voi tehdä ihan missä tahansa. Sitä voidaan tehdä facebookissa, instagramissa, puhelimella, tekstarilla, hyvinvointi-iltojen merkeissä, TV:ssä, radiossa, blogissa, sähköpostitse, podcastissä, fb-viestillä, zoomissa, kirjepostina, hemmotteluilloissa, kassajonossa, WhatsApp -kutsuina, Pop-up -kioskina, messuilla, kahvitapaamisella, online-kokoustelulla tai saunan lauteilla. Se voi tapahtua suunnitellusti (esimerkiksi hyvinvointi-illat ja muut tapahtumat) tai extempore (saunan lauteilla tai kahvitellessa ystävän kanssa).

Joka kerta päästessäsi esittelemään tuotteita jollekin, se on mahdollisuus! Saatat ajatella, ettet tiedä mitään, mutta oikeasti sinä tiedät. Jos olet käyttänyt sitruuna-öljyä, voit kertoa miksi ja miten olet sitä käyttänyt. Jos et ole koskaan käyttänyt DiGize-öljyä, voit etsiä tietoa, miten ihmiset ovat käyttäneet sitä ja kertoa heidän kokemuksestaan. Voit järjestää illan ystävien kanssa tai mennä Instagramiin liveen ja kertoa ystävillesi. On niin monia eri vaihtoehtoja, taivaskaan ei ole rajana!

Miten se tehdään?

Se voi tapahtua monella eri tavalla. Kun läheisesi ja heidän tuttunsa näkevät, mitä käytät, rakastat ja mitä tahdot jakaa läheisillesi, monet heistä tahtovat olla osana hyvää ja kokeilla tuotteita itsekin.

Tässä 6 yksinkertaista vinkkiä ihmisten koolle kutsumiseen:

1. JOHDONMUKAISUUS - Sinun on käytettävä tuotteita säännöllisesti ja johdonmukaisesti sekä näytettävä se ihmisille, jotta he kiinnostuvat. Sama pätee myös kokemusten kertomiseen. Sinun on säännöllisesti tarjottava ihmisille mahdollisuutta tutustua Young Livingiin ja sen tarjoamiin tuotteisiin.

2. KOHDISTETTU MARKKINOINTI - Jotkut kutsuvat tätä brändäykseksi. Tärkeintä tässä kuitenkin on idea sanan taustalla, eli keskittyminen siihen, mistä ihmiset ovat kiinnostuneita, ei pelkästään siihen, mistä sinä olet kiinnostunut. Vaikka tapahtumasi tulee olemaan täynnä sinun kokemuksiasi, muista koko ajan ajatella, mitä muut tarvitsisivat ja kuunnella esitettyjä kysymyksiä.

3. TARKOITUKSELLINEN PUHUMINEN - Sinun on helppo kertoa tarinaasi, mutta entäpä jos muutatkin puhettasi hieman, jotta tapahtumastasi tulee menestys. Esimerkiksi: "Kun laitoin diffuuserin keittiöön...", kysytkin "Minne sinä laittaisit tämän diffuuserin?" tai "Kun käytän näitä ravintolisiä..." sanot "Kun otat ravintolisiä päivittäin.... " Huomaatko eron? Näin avaat kuulijoille mahdollisuuden visualisoida, miltä Young Livingin tuotteet näyttäisivät ja tuntuisivat heidän kodissaan.

4, YHDESSÄ TEKEMINEN - Onko sinulla tiimissäsi yksi tai useampi Brand Partner, joka on kiinnostunut kertomaan kavereillensa? Kysy heiltä (ja kaikilta tiimisi Brand Partnereilta), avaisivatko he ovensa sinulle ja ystävilleen tai kutsuisivatko porukkaa nettitapahtumaan.

5. KIITOLLISUUS - Vaikka VAIN yksi ihminen osallistuisi tapahtumaasi, anna kaikkesi. Anna kaikkesi samalla energialla ja innostuksella kuin jos paikalla olisi 20 tai 120 ihmistä. Sitäpaitsi jos paikalla on vain yksi henkilö, tapaamisesta tulee todennäköisesti hyvin henkilökohtainen ja intiimi, jolloin todennäköisesti saatte paljon syvemmän keskustelun aikaiseksi <3.

6. YHDISTYMINEN - Sillä ei ole merkitystä, mitä kautta pidät tapahtuman, mutta tapahtuman jälkeen ota yhteyttä jokaiseen osallistujaan. Myös heihin, jotka eivät päässeet paikalle, mutta olisivat tahtoneet tulla. Tapahtuman jälkeen henkilökohtainen soitto tai puhelu tuntuu aina hyvältä - jälkihoito on tosi tärkeää, koska osallistujilla on mielessä paljon ajatuksia ja kysymyksiä tapahtuman jälkeen.Joka kerta, kun pääset esittelemään tuotteita jollekin, niin se on mahdollisuus! Saatat ajatella, ettet tiedä mitään, mutta oikeasti tiedät. Jos olet käyttänyt sitruuna öljyä, niin voit jakaa siitä sen, että mihin olet käyttänyt sitä ja miten. Jos et ole koskaan käyttänyt DiGize öljyä, niin voit etsiä siitä tietoa, miten ihmiset ovat käyttäneet sitä ja jakaa se kokemus. Voit järjestää illan ystävien kanssa tai mennä Instagramiin liveen ja kertoa ystävillesi... on niin monia eri vaihtoehtoja, taivaskaan ei ole rajana!

Alla on eri osioita:

  • Esittely somessa
  • Messut ja tapahtumat
  • Hyvinvointi-illat
  • Muut esittelymuodot
  • Kaupan päättäminen

Työkaluja Tulostettavissa lomakkeissa:

  • Arvontalappuset
  • Osallistujalista
  • Tuotetarina-lomake

K.I.S.S x 3

Keep It Simple for Success (Pidä asiat yksinkertaisena).
Keep It Short and Sweet (Pidä asiat lyhyenä ja kivana).
Keep It Short and Simple (Pidä asiat lyhyenä ja yksinkertaisena)

Somessa esittely

Sosiaalinen media tulee olemaan elämässämme läsnä aina. Joten on hyvinkin järkevää oppia muutama yksinkertainen asia somesta voidaksesi hyödyntää sitä parhaalla mahdollisella tavalla. Käymme myöhemmin somea syvemmin läpi, mutta tässä muutama aloitusvinkki! Lue lisää..


Hyvinvointi-illat

Hyvinvointi-iltaa voidaan viettää monella eri tavalla. Siihen ei ole yhtä ainutta mallia, vaan on yhtä monta tyyliä kuin on tekijääkin. Ilta voidaan pitää niin kasvotusten kuin zoomissa/onlinessa..Lue lisää...


Messut ja tapahtumat

Messut/tapahtumat ovat tuotteiden esille tuomista ja ihmisten mielenkiinnon herättämistä. Katso lähialueesi messut/tapahtumat ja varaa itsellesi paikka. Hinnat vaihtelevat paikkakunnittain. Voit lähteä yksin, tiimiläisesi, ylälinjasi tai öljyilijäystäväsi kanssa. Sopikaa säännöistä ennen tapahtumaa..Lue lisää.


Muut esittelymuodot

1-1 tapaamiset, whats app kutsut....Tässä muutamia vinkkejä Whats App-kutsujen järjestämiseen. Lue lisää...

Kaupan päättäminen

Kun hyvinvointi-ilta tai esittely on loppumassa, mitä sanot ja miten sen sanot määrittelee sen, kirjautuuko henkilö Young Livingiin vai ei.

Asioita, joita kannattaa harkita…

  • Oletko hoitanut suhdetta niin, että he luottavat sinun olevan paras henkilö, jonka organisaatioon kirjautua? Oletko kuunnellut heitä? Oletko vastannut heidän kysymyksiinsä?
  • Oletko tarjonnut HEILLE heidän kannaltaan parasta vaihtoehtoa eikä vain sitä, mitä sinä tarvitset?
  • Oletko antanut heille vaihtoehdon, jolla on paras ARVO? Käytätkö hyvä, parempi, paras -mallia auttaaksesi heitä näkemään, että tilaamisen yhteydessä uskollisuusohjelmaan liittymisellä on itseasiassa suurempi arvo kuin aloituspakkauksella itsellään?
  • Puhutko niin, että saat aloituspakkauksen kuulostamaan kalliilta? Käytätkö sanontaa kuten "tiedän, että se on paljon rahaa"? Sellainen puhe kannattaa lopettaa heti. Älä laadi ajatuksia tai budjettia toiselle! Käytä hyvä, parempi, paras -mallia auttaaksesi heitä näkemään, mitä he todella haluavat.
  • Tapatko myynnin ennen kuin edes yrität? Ajatteletko mielessäsi jonkun kohdalla "ei hän varmastikaan halua" tai "hänelle se on varmasti liian kallis"? Ja taas: lopeta! Sinulla ei ole aavistustakaan, mille toiset antavat arvoa tai mikä heidän budjettinsa on!
  • Päätä, miten puhut. Sanotko "No niin, nyt tiedät, että tarvitset tämän - aloitatko Premium setillä vai Diffuuserilla ja parilla öljyllä?" Vai sanotko "Ei ole mikään pakko tilata, kerro sitten, jos joskus tarvitset jotain". Tiedät varmasti, kumpi vaihtoehto saa kaupat aikaan :) .

Jotkut sanovat "Ei kiitos" ja toiset sanovat "Kyllä kiitos".

  • Kun vastaus on ei, se vastaus on EI Young Livingille/tuotteille. Ei siis sinulle. Voit lukea siitä lisää täältä.
  • Kun vastaus on kyllä, silloin alkaa Uuden Brand Partnerin perehdyttäminen.

Valoria kehiin ja kauppaa päättämään!

Takaisin InJoy InBusiness-sivustolle.