Young Living
Jos mielessäsi pyörii kysymys "MIKSI YOUNG LIVING?", käy lukemassa erinomainen artikkeli täältä.
Tahdotko oppia lisää Garystä? Käy lukemassa täältä.
Mietitkö, mitä ovat eteeriset öljyt? Lue lisää täältä.
Kyseenalaistatko farmit? Tule mukaan Emilian farmireissuille täältä.
Mietitkö, mikä on 'Siemenestä Sinettiin'-lupaus? Siitä voit lukea kattavan paketin täältä.
"If you don't know your soil, you don't know your oils."
Gary sanoi, että jos et tunne maaperää, jossa kasvi kasvaa, et tunne siitä saatavaa eteeristä öljyä.
Huomaat varmasti, että tietoa, kokemusta ja taitoa on saatavilla Young Livingiltä jo yli 30 vuoden ajalta, mutta tietoa on myös meillä Brand Partnereilla. Meillä kaikilla on asioita, joihin tarvitsemme selvitystä luottamusta vahvistamaan, mutta yhdessä löydämme kaikkiin selvitettäviin asioihin vastaukset.
Kilpailijat
On hyvin yleistä, että meiltä kysytään, "Ovatko Young Livingin tuotteet parempia kuin X-firman tuotteet tai miten tuotteet eroavat jonkun toisen valmistamista tuotteista?" Olen yli 10 vuoden aikana oppinut, että voin hyvällä sydämellä puhua siitä, miksi olen valinnut Young Livingin ja jättää toisista firmoista puhumisen täysin nollaan. Eli yleisin vastaukseni kyseisiin kysymyksiin on: "Olen tutkinut ja testannut useiden eri yritysten eteerisiä öljyjä ja tullut siihen tulokseen, että minulle tärkeintä on tuotteiden laatu, puhtaus sekä yrityksen toimintaperiaatteet ja arvot. Siksi olen valinnut Young Livingin. En puhu muista yrityksistä, koska se ei ole minun tehtäväni. Jos tahdot tietää muista yrityksistä, sinun on käännyttävä niiden puoleen. Haluatko kuulla lisää siitä, miksi valitsin Young Livingin?"
En koskaan lähde puhumaan toisen yrityksen tuotteista enkä varsinkaan vertaamaan nimillä. Jokainen saa itse tehdä sen työn. Olen löytänyt parhaan ja se on Young Living. Minun ei tarvitse kenellekään todistella sitä päätöstä, mutta ilomielin kerron kaiken sen, miksi Young Living on paras vaihtoehto.
Young Livingin tietolähteet
Young Living tarjoaa erinomaista tietoa virtuaalitoimistossa. Siellä on pohjaton tietomäärä yrityksestä, tuotteista ja työkaluista joita voit käyttää tiedon ja taidon lisäämiseen. Kirjaudu sisään virtuaalitoimistoon ja klikkaa "Brand Partnereiden tietolähteet". Tutustu eri kohtiin ja inspiroidu.
- Aloittaminen
- Tärkeää tietoa
- Tuotetietoa
- Jaa Young Living elämäntapaa
- Sosiaalinen media
Haluatko tietää yleisesti, mikä tekee Young Livingistä erilaisen/paremman kuin muut eteeristen öljyjen valmistajat?
Löysin mielenkiintoisen kirjoituksen, joka on Young Living Diamond - Renee Yeon käsialaa ja ajattelin, että tämä kirjoitus saattaa olla myös sinusta mielenkiintoinen.
Kuinka yritykset luottavat tietämättömyyteesi myydessään sinulle eteerisiä öljyjä.
Young Livingin liiderinä monet jäseneni ovat kysyneet minulta vuosien varrella, miksi Young Living on paras ja mikä on Young Livingin ero muihin verrattuna. Ajan mittaan olen saanut lukemattomia linkkejä artikkeleihin, yritysten väitteisiin ja sosiaalisen median viesteihin, jotka kertovat juttuja puoleen tai toiseen eteeristen öljyjen tuotemerkeistä.
Joka kerta sanon saman asian:
Maailmassa on vain yksi eteeristen öljyjen yritys, Young Living. On satoja markkinointiyrityksiä, jotka markkinoivat eteerisiä öljyjä, mutta yksikään niistä ei ole eteeristen öljyjen yritys.
Katsos, markkinointiyritykset myyvät. Se on niiden työ. Ne käyttävät markkinointitaktiikoita, hämmentäviä sanoja ja brändäystä, jolloin kuluttajien tietämättömyydestä riippuu, tuodaanko dollareita sisään. Tässä ovat yleisimmät hämmentävien sanojen markkinointiyritykset, joita käytetään tietämättömyyteen perustuvien "ostojen" hankkimiseen: luomu, luonnonvarainen, puhdas, sertifioitu.
Puretaanpa nämä sanat:
Luomu – kun näet tämän hämmennyssanan, sinua hämmennetään kunnolla.
Ei ole olemassa MITÄÄN TODELLA luomua eteeristä öljyä! Vain etiketti sanelee tietyt kriteerit, annetaanko yritykselle luomusertifikaatti/merkki.
USDA Organic Standards koskee yhdysvaltalaisia viljelijöitä ja siksi suurin osa eteerisistä öljyistä ei itse asiassa kuuluisi tähän luomustandardiin. Young Living on AINOA yritys, joka on asettanut todellisen eteeristen öljyjen laatustandardin kaikkialla maailmassa. Sama standardi heidän eteerisille öljyilleen Equadorissa pätee heidän eteerisiin öljyihinsä Idahossa. Jos yritys sanoo olevansa USDA luomu ja sitten kertoo sinulle, että he ovat etsineet kaikkialta maailmasta löytääkseen sinulle parhaat eteeriset öljyt, sinua hämmennetään!
Luomusertifiointi on USDAn meijeri-, liha- ja maatalousteollisuuden virasto. Eteerisille öljyille EI ole USDA-sertifikaattia, vaan ainoastaan kasveille, joita on käytetty. FDA:lla ei ole erityisiä "laatukoostumuksia", joita vaaditaan yksinomaan eteeristen öljyjen luomustandardien osalta. Tämä tarkoittaa, että ei ole olemassa "luomulla" merkittyä eteeristä öljyä, joka tarjoaisi laatutietoiselle kuluttajalle mitään arvoa.
Todellisen eteerisen öljyn tuominen (Jumalan tarkoittamalla tavalla) "maaperästä öljyyn" on monimutkainen prosessi, joka vie vuosia aloittaa, vuosia täydellisyyteen ja vuosia kehittyä. Se on prosessi, joka vaatii äärimmäistä maaperän muokkausta, maanviljelyksen olosuhteita ja suuria maa-alueita (tunnetaan paremmin maatiloina) ja se on vain siemeniä varten. Siemeniä ei säännellä USDAn "luomu"-merkinnällä. Ne vain rajoittavat useimpia GMO:eja, mutta EIVÄT takaa laadukasta siemenkantaa tai hybridisiemeniä.
Aidot eteeriset öljyt vaativat maailmanlaajuisesti historiallisen profiilin ymmärtämistä ja dokumentointia tietokirjaston muodostamiseksi, jotta kunkin kasvin tarvitsemat olosuhteet tuottaisivat optimaaliset tulokset, jotka voidaan toteuttaa sen terapeuttisten hyötyjen kannalta.
Young Livingillä on maailman suurin tietokirjasto. Yritykseltä kestäisi 30 vuotta saada välttämättömät tiedot aidon eteerisen öljyn markkinoille saattamiseen, mutta siihen mennessä Young Livingillä on tiedot jo 60 vuoden ajalta (jos toiset aloittavat nyt). Joten jokaisen, joka väittää tuottavansa aitoja eteerisiä öljyjä, on näytettävä aikakoneensa ollakseen edes samalla pelikentällä.
Luulen, että voisimme lopettaa tähän, mutta meillä on hauskaa, jatketaan.
USDA-sertifiointi edellyttää vain 3 vuoden luomuviljelyä, jotta voi saada luomusertifikaatin. Maaperätestejä tai tietoa viljelymenetelmistä ei vaadita. Luomusertifikaatti koskee sitä, mitä EI saa käyttää, ja siksi se jättää paljon tilaa oikomiselle ja kannattavuuden laajentamiselle (tarkoittaa sitä, että noudata 'älä käytä', mutta älä lisää mitään 'tehdä' -luetteloon). "Tekeminen" maksaa rahaa!
Katsotaanpa joitain Young Livingin 'tekemisiä':
Young Living valmistelee maaperää 5 vuoden ajan ennen sadon ensimmäistä istutusta. Sen jälkeen kasvit kylvetään Young Livingin omistamille tiloille tai Young Livingin kumppanuustiloille, jotka ovat läpäisseet Young Livingin standardit. Young Livingin tila on jokaisella mantereella Etelämannerta lukuun ottamatta ja useimmissa tapauksissa useita tiloja eri puolilla maailmaa.
Kasveja seurataan huolellisesti ja maaperää tarkastetaan ja testataan kaikissa kasvien elämänvaiheissa. Kasveissa käytetään matokompostoinnin matovaluja, kompostoituja luomu kasvimateriaaleja ja lähde- tai pohjavettä (et löydä koskaan käytettynä kunnallista vettä).
Young Living sallii vain työtään rakastavien työntekijöiden työskennellä öljyjen kanssa. Jotta henkilö voisi työskennellä kasvien parissa, hän ei saa kiroilla tai käyttää huonoa kieltä, ja hänen täytyy rakastaa sitä, mitä hän tekee. Maatiloilla käydään säännöllisesti, ja niiden on täytettävä Young Livingin standardit.
Sadonkorjuu – USDA ei puutu tähän.
Tislaus – USDA ei käsittele tätä.
Testaus – USDA ei käsittele tätä.
Jos Young Living tavoittelisi luomusertifikaattia, se heikentäisi suuresti eteeristen öljyjen arvoa, koska tätä sertifikaattia ei voida eikä pidä soveltaa aitoon eteeriseen öljyyn, joka vaatii paljon enemmän kuin mitä luomumerkintä edellyttäisi.
Ainoa standardi maailmassa aidolle eteeriselle öljylle on Seed to Seal -lupaus.
Luonnonvaraiset kasvit
Tämä hämmennyssana on fiksu. Villi antaa sinulle kuvan jostakin, joka ei ole tahrautunut, jota ei koskaan kosketettu, melkein puhtauden tunteen vain sanana itsenään. Huijattu! Väärin, ota huomioon tosiasiat.
Ajan usein teitä, joiden molemmin puolin kasvaa kaikkea villinä. Vaikka luonnonvaraiset kukat ovat kauniita, niitä tuskin voi luottaa kauppatavaraksi. Maaperää ei ole koskaan viljelty, testattu tai kehitetty. Ravinnetiivis maaperä on kaiken maatalouden avain. Älä hämäänny tästä hämmennyssanasta!
Luonnonvaraiset kasvit uuteen paikkaan istutettuna eivät anna sinulle eekkeriltä edes kolmannesta eteeristä öljyä verrattuna luonnonvaraisiin kasveihin omalla paikallaan. Tämä johtuu siitä, että maaperässä ei ole ravinteita tarjoamaan kasveille sitä, mitä ne tarvitsevat tuottaakseen runsaasti eteeristä öljyä. Yritykset, jotka käyttävät luonnonvaraisia kasveja, ovat sitten riippuvaisia lisäaineista ja täyteaineista, koska ne eivät voi mitenkään hyötyä tästä käytännöstä. Kuluttaja ei saa vain huonompaa öljyä, vaan myös väärennettyä öljyä.
Puhdas
Kuulostaa juuri oikealta, eikö vain? Tarkoitan, että kukapa ei haluaisi jotain puhdasta. Luonnosta löytyy monia 'puhtaita' asioita, mutta se ei kuitenkaan tarkoita, että haluaisimme niitä kehoomme. Monet vitamiiniyritykset myyvät tuotteita, joissa on kalsiumkarbonaattia, koska se on luonnollinen ja puhdas kemiallinen yhdiste, jota löytyy kivistä ja kalkkikivestä, mutta se ei tarkoita, että sitä olisi meidän hyvä nauttia.
Puhdas on suhteessa siihen, mihin viittaamme, ja monet markkinoijat pitävät tätä hämmennyssanaa erittäin tehokkaana myynnin kannalta. Mutta älä mene lankaan vain siksi, että etiketissä lukee 'puhdas'. Emme aina tiedä, mitä 'puhdasta' ainetta tuotteessa voi olla.
Sertifioitu
Se on toinen hämmennyssana, joka ei tarkoita mitään, ellet tiedä, mitkä voimassa olevat sertifikaatit koskevat eteerisiä öljyjä. Markkinoijat ovat riippuvaisia kuluttajan tietämättömyydestä. Joillakin yrityksillä ei ole muuta kuin tavaramerkki (™), joka on ostettu suojaamaan tiettyä sanaa käyttävän yrityksen oikeuksia. Jos tuotemerkillä on sertifikaatti, sen pitäisi olla ensimmäinen merkkisi siitä, että sinua huijataan. Sertifiointi on vain sana, eikä se ole varsinainen sertifikaatti. Jotkut yritykset rakentavat koko markkinointinsa tälle tempulle. Ostajat olkaa varuillanne.
Osta sanoja ja brändäystä
Sallikaa minun lopettaa tämä artikkeli sanomalla tämä. Minulla oli ainutlaatuinen etuoikeus viettää paljon aikaa hyvinvointialan parhaiden terveysasiantuntijoiden kanssa. Opin paljon näiden asiantuntijoiden kanssa vietettynä aikana. Arvostin heidän tietämystään ja asiantuntemustaan eri terveysaiheista.
Nämä asiantuntijat ovat sittemmin päättäneet viedä asiantuntemuksensa eteeristen öljyjen markkinoille. Heidän kanssaan viettämänäni aikana nämä asiantuntijat tiesivät, että heidän eteensä tulisi eteeristen öljyjen "jättiläinen" Young Living. He tiesivät, etteivät he pystyisi edes kilpailemaan samalla tasolla Young Livingin kanssa, mitä tulee Young Livingin laatustandardeihin ja prosesseihin.
Heiltä kestäisi 30 vuotta kuroa välimatka umpeen eivätkä he olleet halukkaita aloittamaan prosessia ollakseen aitojen eteeristen öljyjen yhtiö, jolla on rajalliset resurssit ja heidän olisi investoitava 30 vuoden tutkimukseen ja kehitykseen ollakseen aitojen eteeristen öljyjen yhtiö.
Joten sen sijaan he ovat riippuvaisia brändistään. Heidän brändillään on kannattajajoukko ja tämä joukko on luottanut heihin hyvinvointialalla. Nyt he ovat riippuvaisia tästä luottamuksesta (joka ostaa) hyötyäkseen nopeasti kasvavista markkinoista, johon he haluavat sisään.
He tietävät, mitä kuluttajan pitää kuulla voidakseen luottaa heihin. He tietävät mitä 'ostosanoja' käyttää, he osaavat markkinoida ja he tietävät, että useimpien ihmisten, jotka pitivät heitä terveyden asiantuntijoina, täytyy olla myös eteeristen öljyjen asiantuntijoita.
Suurin 'punainen lippu' on, että nämä yritykset vertaavat yritystään Young Livingiin. He käyttävät ostosanoja, joiden oletetaan heijastavan eroa, sanoja kuten 'ei GMO', '100 puhdas', 'luonnonmukainen', 'laadunvalvonta', 'turvallisuus' ja luettelo jatkuu. Totuus on, että mikään näistä 'ostosanoista' ei voi edes alkaa tehdä näitä yrityksiä huomatuiksi eteeristen öljyjen alalla, ennen kuin ne näyttävät kuluttajalle maatilansa (joita heillä ei ole) testauksensa (joita on rajoitetusti) ja tarjoavat kierroksia farmeilla, joissa he väittävät tuottavansa öljynsä (farmeilla, joita heillä ei ole).
Tässä hahmotelmassani on vain pätkä tiedoista, jotka tarjoavat kuluttajille asiantuntevia vinkkejä.
"Miksi Young Living on paras mahdollinen eteeristen öljyjen valmistaja maailmassa" -aihe on kiehtova. Siitä voitaisiin puhua paljon. Mitä Young Livingillä on rakennettu jo yli 30vuoden ajan, on jotakin niin suurta, että sille ei yksinkertaisesti löydy samantasoista vertailun kohdetta.
Alla on vielä suomalaisen luomuasiantuntijan, Annika Wittingin, koulutus 'Siemenestä Sinettiin' -lupauksesta.