Kun ihmiset loppuvat?

No ihmisethän eivät lopu, mutta se tunne on aito ja sitä ei pidä väheksyä, koska se kertoo jotakin. Se kertoo LÄMPIMÄSTÄ ja KYLMÄSTÄ asiakaskunnasta.

Nämä termit tulevat varmasti polullasi vastaan useamman kerran, joten käydään ne nyt nopeasti läpi.

LÄMMIN ASIAKASKUNTA

  • Ihmisiä, joita jo tunnet tai joihin sinulla on yhteys. He ovat ystäviäsi, työ- tai somekavereitasi tai vanhoja tuttujasi.

KYLMÄ ASIAKASKUNTA

  • Ihmisiä, jotka eivät tunne sinua. Esimerkiksi joku, jota seuraat instassa, mutta hän ei seuraa sinua. Tai henkilö, jonka kanssa juttelet kassajonossa.

Lämpimät ihmiset siirtyvät YLEENSÄ lyhyemmässä ajassa tuote-esittelystä ostopäätökseen. Kylmä asiakaskunta taas vaatii enemmän aikaa, koska heidän on ensin tutustuttava ja kasvatettava luottamus sinuun.

No niin. Nyt taistelet ajatuksen kanssa, että ihmiset ovat loppuneet. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että olet kertonut ja keskustellut Young Livingistä lämpimän asiakaskuntasi kanssa ja seuraava askel pitäisi ottaa kohti kylmää asiakaskuntaa. Tiedän, että se voi jännittää ja jopa pelottaa ja tilastot näyttävät jopa sen, että tässä kohtaa moni heittääkin hanskat tiskiin. Lämpimän asiakaskunnan kanssa työskentely on usein helpompaa, koska tiedämme jo entuudestaan jotakin näistä ihmisistä.

Yksi erinomainen vinkki pitää lämmin asiakaskunta aktiivisena on AINA sanoa keskustelun yhteydessä, että

"JOS TIEDÄT JONKUN, JOTA VOISI KIINNOSTAA YOUNG LIVING JA SEN LUONNONMUKAISET TUOTTEET, ANNA YHTEYSTIETONI HÄNELLE TAI KERRO MINULLE, NIIN MINÄ AUTAN HÄNTÄ."

  • Tiedän kokemuksesta, että se toimii. Tällä hetkellä rekisteröin eniten ihmisiä lämpimän asiakaskunnan kontakteista. Joten ota tämä käytäntö käyttöön jo nyt heti!

KYLMÄ ASIAKASKUNTA ---------> LÄMMIN ASIAKASKUNTA

Seuraava askel on saattaa ihmiset kylmästä asiakaskunnasta lämpimään. Miten sen teet?

Esimerkkejä:

  • Liity facebook-ryhmiin, jotka jakavat saman intressin kuin sinä. Ajattele terveyden & hyvinvoinnin ulkopuolelta ja käänny harrastustesi ja kiinnostuksenkohteittesi puoleen. Esimerkiksi ruuanlaitto, puutarha, kotikoulu, juoksu, vanhemmuus, pyöräily, käsityöt...jne. Ole aktiivinen keskusteluissa ja luo keskusteluja jotka tuovat lisäarvoa ryhmälle. Ei mitään hullutuksia, vaan keskustelua ihan kuten missä tahansa sinua kiinnostavissa asioissa.
  • Ole aktiivinen somessa. Some ei tarkoita aktiivisuutta vain omalla sivustollasi, vaan tee omalle sivustollesi omaa juttua ja etsi seurattavaksi joko #hästägillä tai jollain muulla tavalla sinua inspiroivia tilejä. Kun kommentoit heidän postauksiinsa tai stooreihinsa, heilläkin voi herätä kiinnostus sinua kohtaan ja he voivat tulla seuraamaan sinua.
  • Tee omalla paikkakunnallasi jotakin sinua inspiroivaa. Liity jumppaan, kerhoon tai johonkin, joka on sinun juttusi.

Älä odota lottovoittoa vaan tuo itsesi esille! Kasvata verkostoasi ammattimaisesti! Älä kuitenkaan kuvittele, että jokainen kohtaamasi ihminen haluaa öljyt käyttöönsä. Heillä kuitenkin saattaa olla kontakti johonkin henkilöön, joka voi olla kiinnostunut luonnonmukaisuudesta. Sinun on kasvatettava tätä taitoa huipulle päästäksesi.

Kuten jo aikaisemmin sanoin, monet jäävät odottelemaan, eivätkä ota tätä tärkeää askelta. Sen katsominen satuttaa, kun kuitenkin näkee heissä olevan potentiaalin. "Kaikkein kaunein lahja, jota tämä liiketoiminta tarjoaa ei ole raha, vaan se ihminen, joka sinusta tulee kun otat rohkeita askeleita ja kasvat ihmisenä eheämmäksi ja aidommaksi.''

  • Mitä tarkoittavat 'lämmin' ja 'kylmä'?
  • Mitkä ovat sinun askeleesi ihmisten saattamiseksi kylmästä lämpimään?
  • Loppuvatko ihmiset oikeasti?