Aito kiinnostus
KESKUSTELUN ALOITTAMINEN
Miten herätetään ihmisten mielenkiinto Young Livingin tuotteita kohtaan? Miten saat pysäytettyä kiireisen ihmisen tai hänet, ketä ei vaan kiinnosta?
- Ajattele, sinusta on tullut yhtäkkiä "yksi niistä", jotka tyrkyttävät, mainostavat, pakkomyyvät ja varastavat vapaa-aikaa ihmisiltä. Kyllä! Näin suurin osa ihmisistä asian näkee. Tämä voi johtua täysin heidän suhtautumisestaan verkostomarkkinointiin. He eivät tiedä (vielä), mitä tämä oikeasti on. He eivät tiedä, miksi verkostomarkkinointi on loistava liiketoimintamalli ja miksi heidän kannattaisi kuunnella sinua. Tai he eivät vaan tiedä, mitä Young Living tarjoaa.
- Meillä on mahdollisuus auttaa heitä muuttamaan jopa tätä ajatusta positiivisemmaksi, kun teemme työmme ammattimaisesti ja aidosti. Meidän ei tarvitse olla tyrkyttäjiä eikä pakkomyyjiä, koska kumpikaan niistä ei kuitenkaan johda hyviin lopputuloksiin. Sellainen toiminta ei tuo kenellekään menestystä.
Mikä sitten tuo menestyksen? Miten saat liiketoimintasi kukoistamaan? Miten saat luotua luottamuksen ihmisten kanssa? Miten saat ihmiset juoksemaan perässäsi?
KYSYMÄLLÄ KYSYMYKSIÄ. Meillä on KAKSI KORVAA ja YKSI SUU.
Oletko kuullut aikaisemmin FORM -mallista? Se on yksinkertainen ja helppo väylä tutustua ihmisiin ja kysyä keskustelua herättäviä kysymyksiä. Väylä, jolla pääset oikeasti tutustumaan toiseen ihmiseen.
FAMILY (perhe)
- Mistä olet kotoisin?
- Mikä toi sinut tänne?
- Kuinka pitkään olet asunut ____?
- Kerro minulle perheestäsi.
- Miten tutustuitte puolisosi kanssa?
- Oletko kuullut (yhteinen ystävä) lähiaikoina?
OCCUPATION (työ)
- Mitä sinä teet työksesi?
- Mitkä ovat työsi hyviä puolia?
- Kerro lisää työstäsi.
- Kävitkö koulun työtäsi varten vai et?
- Kuinka pitkään olet ollut siellä töissä?
- Miksi kiinnostuit siitä alasta?
RECREATION (ajanvietto)
- Mitä teet vapaa-ajalla?
- Minä myös nautin ____ . Miten sinä aloitit sen?
- Mitä paikkaa (ravintola, nähtävyys, kauppa) suosittelet?
- Seuraatko urheilua?
- Mitä kirjoja luit/elokuvan katsoit viimeksi?
- Mitä siitä tykkäsit?
MOTIVATION/MESSAGE (motivaatio/viesti)
- Mistä tulet onnelliseksi?
- Mistä lapsena unelmoit?
- Perheen ja työn lisäksi mikä on sinulle tärkeää?
- Miten tästä eteenpäin? Mitä tavoitteita sinulla on?
- Mitä tahdot nähdä/kokea vielä tänä vuonna?
Miksi nämä kysymykset ovat tärkeitä?
- Kukaan ei oikeasti välitä jakamastasi tiedosta ennen kuin he itse kokevat tulevansa nähdyksi ja kuulluksi.
- Kun olet tavannut jonkun ensimmäisen kerran, mikä johdatti siihen, että sinä koit tulevasi kuulluksi? Ehkäpä se, että toinen henkilö aidosti kuunteli sinua ja tarinaasi.
- Joten keskustelussa kuuntele tarkasti mitä vastapuoli sanoo, jotta voit toistaa lyhyesti hänen sanomansa ja esittää jatkokysymyksen. Jokainen meistä tahtoo tulla kuulluksi.
Teemme liiketoimintaa, jossa on tuoteluettelo täynnä myytäviä tuotteita. Kannattaa ymmärtää se, ettei keskustelun tarkoituksena ole myydä tuotteita, joita Young Living tarjoaa, vaan tarkoituksena on myydä sinut. Sinut hänelle ja hänet sinulle. Sitä kutsutaan ihmissuhteeksi. Ihmiset rakastuvat ensin sinuun ja sinun innostuneisuuteen sekä siihen yhteyteen, jonka hänen kanssaan luot. Sinullekin voi käydä niin kuten monelle muulle on käynyt, että et malta olla kertomatta kaikkea tietojasi Young Livingistä. Muista kuitenkin, että tärkeämpää on muodostumassa oleva yhteys. Esimerkiksi lukemista rakastavalle henkilölle, joka ei yksinkertaisesti voi enää keskittyä lukemaan… hänelle on hyvä tarjota diffuuseria rauhoittavalla öljyllä. Tai kiireinen äiti, joka ei muista juoda vettä koko päivänä. Ehkä silloin olisi tarpeen tarjota lasillinen vettä, johon on sekoitettu raikasta Orange Plus -öljyä.
Tällöin näille tuotteille tulee merkitys kyseisen henkilön elämässä.
Nyt ota vielä huomioon erilaiset värit/jalokivet/persoonallisuudet…kaikki eivät keskustele tai suhtaudu asioihin samalla tavalla kuin sinä.
- Mitä ajatuksia tämä herättää?
- Miten voit tulla paremmaksi keskustelijaksi?
- Miten voit tulla paremmaksi kysymysten kysyjäksi?